Vakantie in Dubai - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Lysanne Smeenk - WaarBenJij.nu Vakantie in Dubai - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Lysanne Smeenk - WaarBenJij.nu

Vakantie in Dubai

Blijf op de hoogte en volg Lysanne

14 September 2014 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

In het vliegtuig naar Colombo, met Jason Mraz op de achtergrond, hele lieve Sri Lankaanse kindjes naast me en lekker eten, schrijf ik deze blog. Ik heb heel veel zin om naar Sri Lanka te gaan en ben vooral benieuwd naar mijn eerste indrukken en ervaringen. De eerste paar dagen ga ik (met Iris, Ines en Jelle) rondreizen om vervolgens zondag (14-09) aan te komen bij onze stageplek Home of Hope, dichtbij Kandy. We willen deze dagen richting de zuidkust reizen maar echte plannen hebben we nog niet echt. Maandag 15 september begint mijn stage op Home of Hope.

3-9-14 De vakantie in Dubai gaat beginnen!!
Voordat ik blogs over Sri Lanka ga schrijven wil ik het eerst over de geweldige vakantieweek in Dubai hebben. Dubai is één van de zeven emiraten van de Verenigde Arabische Emiraten, liggend in het Midden- Oosten. In Dubai betalen ze met de Dirham. 100 Dirham is ongeveer 20 euro.

Dinsdag 2 september vertrok ik naar Dubai. De dagen voor mijn vertrek was ik niet echt zenuwachtig. Het uiteindelijk ‘doei zeggen’ (want afscheid nemen bestaat niet) vond ik wel moeilijk. Dit voelde voor mij als een besefmoment dat ik er echt voor gekozen heb om vijf maanden weg te gaan. Ik vond het heel fijn dat alleen mijn ouders en mijn vriend, Elmer mee waren. Zo kon ik alle tijd nemen om nog even van ze te kunnen genieten.

In het vliegtuig kwamen we niks tekort. We kregen lekker eten en de stewardessen kwamen vaak langs met drinken. Het was erg gek om te voelen dat het met aankomst, om 06:00u, al 33 graden was!! Dit beloofde wat voor de rest van de dagen. We namen een taxi naar ons hotel, waar we het de hele week erg goed hebben gehad. Er was een zwembad op het dak waar we lekker konden afkoelen!

Vanaf het begin voelde Dubai veilig aan. Er zijn hier veel regels waardoor criminaliteit minimaal is. Ook zijn de mensen in Dubai erg vriendelijk. Iedereen staat klaar om je te helpen, niet alleen bij ons als toerist maar bij iedereen. Overdags is het in Dubai rond de 40/45 graden waardoor het voor ons te warm was om overdags naar buiten te gaan. We hebben veel aan het zwembad gelegen overdags en gingen vaak eind van de middag dingen ondernemen.

De eerste dag hebben we een Nederlandse jongen ontmoet, Diede. Hij loopt in Dubai stage voor een half jaar. Hij heeft ons meegenomen naar de Dubai Mall, het grootste winkelcentrum ter wereld. In de Mall is zelfs een schaatsbaan en een gigantische aquarium. We hebben met z’n vijven gegeten bij een Thai en hebben voor de hoogste toren van de wereld (Burj Khalifa) een fonteinenshow gezien.

04-09-2014 Deira – Oude gedeelte van Dubai
Deze dag zijn we naar Deira geweest, het oude gedeelte van Dubai. Zodra ik uit de luxe, moderne metro stapte merkte ik meteen dat ik in een hele andere wereld terecht was gekomen. Dat Deira het oude gedeelte is valt ook zeker te zien. Er zijn geen hoge gebouwen, het is vies op straat, mannen werken in kleine winkeltjes of op straat, zitten op kruiwagens aan de weg omdat er geen banken zijn en je wordt als toerist veel aangesproken om dingen te kopen. In deze wijk had ik meer het gevoel dat ik beter op mijn spullen moest passen maar toch heb ik mij gelukkig niet onveilig gevoeld.

In Deira zijn we ook naar de vismarkt geweest. Een grote hal vol met vis. Het was er heel erg warm, waardoor iedereen bezweet was. We waren het mikpunt van de hal. Veel mannen spraken ons aan, we mochten vissen aanraken en vasthouden (dode maar ook levende) en iedereen wilde met ons op de foto.

‘S avonds hebben we bij een leuk Indiaans restaurantje gegeten. Het was er donker en de airconditioning stond hard aan. Mensen waren erg vriendelijk, we hebben heerlijke curry’s en andere rijstgerechten gegeten.

05-09-2014/06-09-2014 Dessert Safari Dubai
Om 15:30u werden we opgehaald met een witte jeep. We reden naar een verzamelpunt van de Dessert Safari. Een groep mensen kwam bij elkaar bij een klein winkeltje. We hebben daar leuke jongen mensen uit Pakistan ontmoet. Voordat we de woestijn ingingen liet de chauffeur zijn banden voor een deel leeglopen, dit voor het grip in de woestijn. In de woestijn gingen we met ongeveer 15 jeeps crossen door het zand en over de bulten. Het was zo gaaf en spannend om mee te maken!! Na ongeveer een uur rondgecrosst te hebben kwamen we aan bij een kamp. Er stonden kleine huisjes en winkeltjes omgeven door een soort houten hekwerk. Er was in het midden een groot, laag podium gebouwd en daarom heen stonden veel tafeltjes met zitkussens. Samen met ongeveer 150 andere mensen kregen we lekker te eten en te drinken. Het zag er heel gezellig uit.

Er werden ook dansshows gegeven. Er was een dansende man in een grote roze jurk. Hij kon daar allemaal trucs mee. Op een gegeven moment vroeg hij een aantal vrouwen op het podium, waaronder Iris, Ines en ik. We gingen met z’n allen dansen, het was één groot feest!

Om 21:30uur was de Dessert Safari afgelopen voor degene die alleen een dagticket hadden geboekt. Wij hadden een ticket geboekt met overnachting. Maar wat bleek… Om 21:30uur vertrok iedereen weer naar Dubai met de Jeep, behalve wij. Ik geloofde het in het begin niet, het voelde zo gek maar toch bleek het waar te zijn. Er werd voor ons gezorgd door de werknemers van de Dessert Safari, zij sliepen 100 meter van het kamp af.

We kregen een hutje toegewezen om in te slapen. ’s Nachts was het lekker weer en we hebben uiteindelijk buiten op kussens geslapen. De volgende ochtend hebben we om 05:30uur boven op een bult de zonsopgang gekeken. In de woestijn heb ik een paar hele mooie besefmomenten gehad. Natuurlijk heb ik wel eens veel zand gezien, maar een moment waarbij je alleen maar heuvels van oranje zand en een helder blauwe lucht voor je ziet is echt indrukwekkend. Wat een bijzondere ervaring, geslapen hebben in de woestijn met de mooie sterrenhemel boven me en daaropvolgend de zonsopgang.

Dubai Marina
‘s avonds zijn we naar Dubai Marina geweest. Dit is een plaatsje aan het strand. Het was een hele mooie heldere en vooral warme zee (35 graden!) Omdat we in het eind van de middag waren werd het al snel donker. We hebben toen lekker gedobberd met de sterrenhemel en de maan boven ons!

7-09-2014 Sheikh Zayed Grand Mosque in Abu Dhabi
Zondags zijn we met de twee uur durende bus naar Abu Dhabi geweest. Abu Dhabi is een ander emiraat dan Dubai en is het rijkste vorstendom van de Verenigde Arabische Emiraten. We hebben hier de Grand Mosque bezocht, de grootste handgemaakte Moskee van de wereld (22000m2). Het is een hele mooie wit met gouden Moskee. Iris, Ines en ik kregen een zwarte jurk aan om het te bezoeken en Jelle een witte. We hadden een Amerikaanse man ontmoet die zijn vlucht had gemist. Hij is de hele dag bij ons geweest, erg leuk!

In de moskee hebben we informatie gevraagd aan een gids. Hij is een emiraat en kon ons alles vertellen over de moskee. Hij maakte voor ons een uitzondering om te mogen kijken bij the women prayer room. Ik vond het heel bijzonder om te ervaren hoe deze mensen leven en hoeveel zij over hebben voor hun geloof.

Deze vakantie in Dubai heb ik veel gezien van het emiraat. Het lijkt alsof alles in Dubai het hoogste, duurste, mooiste en grootste van de wereld moet zijn. Soms heb ik me wel eens afgevraagd waarom. Er is niks typisch ‘Dubais’ In Dubai zijn heel veel toeristen. Dubai wil de wereld naar zich toehalen en daarom is het zo cultureel. In deze 4.5uur durende vliegtuigrit heb ik heeeeel erg veel zin gekregen in Sri Lanka. Ik heb zin om dieper op het eiland in te gaan. De bevolking, cultuur en natuur te leren kennen. Ik heb ook heel veel zin om te gaan beginnen aan mijn stage volgende week maandag, maar eerst nog een paar daagjes rondreizen in Sri Lanka.

Bedankt voor het lezen van mijn lange blog. De uurtjes in het vliegtuig vliegen voorbij. Met uitzicht vanuit het vliegtuig op Sri Lanka kan ik zeggen dat ik het nu al een prachtig, mooi, groen eiland vind! Mijn volgende avonturen volgen! Dikke knuffel van het nu in Sri Lanka aangekomen Hollandse meisje!

  • 14 September 2014 - 19:36

    Loes P:

    He Lys! Door jou verhaal over Dubai heb ik er een heel ander, positiever beeld over gekregen. Erg leuk om te lezen!! Groetjes uit Zwolle. Loes

  • 14 September 2014 - 20:17

    Annemarie Roos:

    Heel erg leuk om je ervaringen te lezen! :) Heel veel plezier xx

  • 14 September 2014 - 20:49

    Ilse:

    Lysjeeee,
    Wat super leuk om te lezen, en wat een ervaringen nu al. Morgen ga je dan eindelijk kennismaken met je stage, heel veel plezier schat geniet ervan en ik kijk uit naar je volgende verslag..

    Dikke kus

  • 14 September 2014 - 21:42

    Siepie:

    heel leuk om te lezen,hou je haaks,groetjes van Siepie




  • 14 September 2014 - 23:10

    Elmer:

    Hee lys,

    Wat mooi geschreven allemaal, echt een mooie ervaring.
    Veel plezier met je stage alvast.
    Blijven genieten!!

    Xx elmer

  • 15 September 2014 - 20:25

    Lois:

    Hey lieve schat!
    Wat ontzettend leuk om te lezen wat je de eerste week hebt meegemaakt. Ik kan me er helemaal een beeld bij voorstellen en ik kan niet wachten om alle foto's te zien die je daar gemaakt hebt.
    Ik wens je nog heel veel plezier en succes toe deze maanden en ik kijk uit naar je volgende blog over je eerste weekje stage.
    Ik denk aan je!
    Geniet ervan en leef als nooit tevoren!
    Hele dikke kus,
    Lois

  • 15 September 2014 - 21:26

    Lidy En Tonny:

    hoi lysanne,
    leuk jouw reisverslag gelezen te hebben.
    al heel wat meegemaakt en gezien.
    we zijn trots op jou.
    geniet ervan.

    groetjes en dikke kus.

    xxxx

  • 15 September 2014 - 22:35

    Loes Wanders:

    Uit jouw lange blog lezen wij dat je volop geniet van al je nieuwe ervaringen om je heen.
    Prachtig, we kijken weer uit naar de volgende.
    Dikke kus
    Loes, Jos, Twan , Shannon en Dennis

  • 16 September 2014 - 02:28

    Silvia Smeenk:

    Hoi meisje,
    Fijn om te horen dat je zo geniet.
    Heel veel succes met het begin van je stage.
    En ik (wij) kijken uit naar het volgende verhaal op je blog.
    Knuffel van de smeenkies

    Ben Silvia Anika Bart kim

  • 16 September 2014 - 17:34

    Gunnel:

    Hoi Lysanne.
    Fyn dat je dit allemaal mag meemaken. Dubai en de woestijn heb je alweer achter de rug. Neem het allemaal goed in je op, want het gaat allemaal zo snel.
    Nu je stage in Sri lanka en ..... blijf genieten.
    Tot je volgende verhaal.

    Groetjes Gunnel

  • 18 September 2014 - 12:32

    Anke:

    Prachtig verhaal, mooie ervaring. Hop dat Sri lanka ook zo mooi wordt. Groet Anke

  • 24 September 2014 - 21:06

    Leroy:

    Zo leuk om te lezen! :-)

    Kijk uit naar de rest! Enneh.... ik heb net een ticket geboekt,
    tot in december! :-D

    Kus
    Leroy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lysanne

Actief sinds 03 Sept. 2014
Verslag gelezen: 515
Totaal aantal bezoekers 4380

Voorgaande reizen:

02 September 2014 - 18 Januari 2015

Internship, Sri Lanka

Landen bezocht: